Każdy czasem potrzebuje inspiracji, szczególnie wtedy, kiedy efektem pracy powinna być kreatywny employer branding. Naturalnie, aby można było mówić o kampanii employer brandingowej powinna ona być kompleksowa, tj. składać się z wielu elementów, jak np. film employer brandingowy, bilboardy, bannery, obecność w social media, zakładka kariera lub dedykowana kampanii strona www, broszury, ulotki i oferty pracy, a wszystko spięte spójną koncepcją merytoryczną i graficzną.
W tym wpisie znajdziesz kilka inspirujących przykładów filmów – najlepszych z najlepszych – nominowanych i nagrodzonych londyńskimi nagrodami The Rad Awards 2016, w kategorii VIDEO. Będą dla Ciebie pomocą, inspiracją i wsparciem w przygotowaniu dopasowanej i efektywnej kampanii employer brandingowej.
1. Szukasz kandydatów na konkretne oferty?
# Aldi – Careers like no other – 'Optician’ (Kariera, jak żadna inna – Optyk)
Krótki 60-sekundowy film przygotowany na potrzeby promocji ofert pracy w Aldi. Ma formę telewizyjnego spotu reklamowego, a koncepcja odchodzi od typowego prezentowania całej firmy jako pracodawcy. Twórcy spotu podeszli do sprawy nieco inaczej, bo od strony kandydata. Widzimy osobę, wykonującą określony zawód, ale posiadającą umiejętności przydatne w innym, tutaj – w pracy Area Managera. Aldi dostrzega ten ukryty talent i sugeruje zmianę. Spot wykorzystuje dosyć specyficzny angielski humor, doskonale dopasowany do tamtejszego rynku.
[iframe src=”https://player.vimeo.com/video/129781162″ width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Jeśli szukasz ukrytych talentów i pracowników na konkretny typ stanowisk, ale na dużą skalę, czyli np. do sieci sklepów w całym kraju.
# Army – More Than Meets The Eye II (Więcej niż tylko spotkanie z Eye II)
Jak zachęcić młodych ludzi, by zgłaszali się do wojska? Twardy orzech do zgryzienia, bowiem wojsko i walka kojarzą się raczej z poświęceniem i ofiarą, niż z czerpaniem korzyści. Twórcy tego spotu jednak stanęli na wysokości zadania. Film do samego końca ogląda się z zaciekawieniem., a do tego Brytyjskiej Armii udało się w ciekawy sposób zaprezentować korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu dla żołnierzy rezerwowych.
[iframe src=”https://player.vimeo.com/video/142530309″ width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Jeśli potrzebujesz pracowników na stanowiska zwykle kojarzone negatywnie, jak np. kontroler biletów, śmieciarz, komornik, czy windykator.
2. Potrzebujesz kandydatów z powołaniem do działania?
# E.ON – E.ON homepage video
Firma E.ON przygotowała może mniej oryginalny, ale nie mniej cudowny film employer brangingowy. Jest to bardzo dobry przykład angażowania w projekt pracowników firmy. Na nagraniu zobaczyć możemy ludzi, wykonujących swoją pracę po to, by poprawić jakość życia konkretnych osób. Pracownicy opowiadają historię swoją oraz zwykłych ludzi, którym pomagają. Są przy tym bardzo autentyczni i szczerzy. Wydaje się, że tym filmem E.ON może trafić do serc tych kandydatów, dla których waży jest głębszy sens codziennej pracy, a zakładam, że takich właśnie ludzi poszukuje firma.
[iframe src=”https://www.youtube.com/embed/xCOraMs8SR8″ width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Jeśli pragniesz pozyskać pracowników, dla których istotne jest pozytywne oddziaływanie na losy innych ludzi oraz kandydatów do działów związanych z obsługą klienta.
# Hertfordshire County Council – Family Safeguarding Project
Ten film to wezwanie do działania – mini kampania społeczna, pokazująca historię małego chłopca, dorastającego w trudnym domu. Wszystko po to, by pokazać, że specjaliści powinni pracować pod jednym dachem na rzecz pomocy dzieciom takim jak Maks. Przekaz jest jasny: „Nie czekaj! Zgłoś się do nas i pomagaj”.
[iframe src=”https://player.vimeo.com/video/128276978″ width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Jeśli Twoja organizacja zajmuje się ważnymi problemami społecznymi i do funkcjonowania potrzebuje np. wykwalifikowanych specjalistów lub wolontariuszy.
3. Pokażmy jaką firmą jesteśmy
# Thales – Together We Are Thales
W przypadku Thalesa mamy do czynienia nie z filmem a z animacją. To prezentacja marki, z której produktami i rozwiązaniami spotykamy się codziennie, często zupełnie nieświadomie. Za pomocą nowoczesnej animacji Thales uświadamia kandydatom rangę i praktyczność swoich rozwiązań dla codziennego funkcjonowania ludzi. Tym samym prezentuje specjalistyczne obszary, do których poszukuje specjalistów. Wszystko to z hasłem „Together we are Thales”. Thales to nie marka, to pracownicy, którzy ją tworzą.
[iframe src=”https://www.youtube.com/embed/sXQTY6UWbEY” width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Jeśli produkty Twojej firmy są powszechnie używane, ale zwykle mało znane przez konsumentów. Pozwala to pozyskać wykwalifikowanych ekspertów i podkreślić prestiż pracy w firmie.
# Ferrero – A Joy To Discover (Radość z odkrywania)
Na koniec zdobywca nagrody The RAD Award 2016. Na pierwszy rzut oka typowy film employer brandingowy. A może jednak nie do końca typowy? Twórcy w bardzo sprytny sposób przemycili w nim wiele informacji, takich jak historia firmy, wartości, cel działania, proces produkcyjny, radość z tworzenia produktów. Ferrero zaprezentowało globalną potęgę marki i najważniejszy element całości – pracownika. A wszystko w bardzo dynamiczny i smaczny sposób. Co ciekawe, wszystko zamknięte jedynie w dwóch minutach i to bez wypowiedzenia jednego słowa.
[iframe src=”https://www.youtube.com/embed/_U3SHFYvZSc” width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” allowfullscreen=”true”]
DLA KOGO TAKIE ROZWIĄZANIE?
Rozwiązanie jest dobre dla wszystkich pracodawców, którzy w inspirujący sposób chcą zaprezentować swoją markę pracodawcy.
Jak widać, każdy zaprezentowany wyżej film employer brandingowy jest inny, każdy jedyny w swoim rodzaju, ale wszystkie w ciekawy sposób oddają charakter reklamowanej oferty pracy czy prezentowanego pracodawcy. A który z filmów Twoim zdaniem zasłużył na zwycięstwo?
Pamiętaj, że aby Twój film employer brandingowy przyniósł spodziewane efekty musisz zadbać o jego należytą promocję. Wykorzystaj do tego kanały social media i zakładkę kariera, zamieść też link do filmu w ofertach pracy.