Jak napisać skuteczną ofertę pracy i pozyskać najlepszych kandydatów? Sprawdź, jak wyróżnić się na tle setek ogłoszeń rekrutacyjnych i wygrać walce o talenty?
15 urodziny eRecruiter! Świętuj z nami!
Jak napisać skuteczną ofertę pracy i pozyskać najlepszych kandydatów? Sprawdź, jak wyróżnić się na tle setek ogłoszeń rekrutacyjnych i wygrać walce o talenty?
Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne, by skutecznie pozyskać najlepszych kandydatów? Jak wyróżnić się na tle setek ogłoszeń o pracę i wygrać w walce o talenty? Kandydaci w ciągu kilku sekund podejmują decyzję, czy ogłoszenie o pracę jest interesujące i czy warto aplikować do danej firmy.
Jeśli chcesz sprawić, że Twoje ogłoszenia przyciągną więcej wartościowych aplikacji, to zapraszam do lektury. W tym artykule zgromadziliśmy solidną listę wskazówek, które pokażą na co warto zwrócić uwagę, by stworzyć skuteczną ofertę pracy!
Przyjrzyjmy się najważniejszym elementom ogłoszenia rekrutacyjnego. Skuteczne ogłoszenie powinno być przejrzystym drogowskazem dla kandydata i dać mu odpowiedź na to, czy warto aplikować na to stanowisko.
Kluczowe elementy ogłoszenia to:
Prawidłowy opis każdego z tych elementów powoduje, że ogłoszenie jest atrakcyjne.
Nazwa stanowiska, to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę kandydaci. A aż 82% kandydatów nie rozumie wszystkich nazw stanowisk podanych w ofertach pracy. Co więcej, aż 4/5 kandydatów ma problem z interpretacją stanowiska podanego w ofertach pracy.* Mimo to, kandydaci aplikują na obco brzmiące stanowiska. Co przekłada się na nieporozumienia, nietrafione aplikacje i stratę czasu działu HR.
Tak skonstruowana nazwa stanowiska przyniesie wymierne korzyści. Jest pierwszym etapem selekcji kandydatów. Wpływa pozytywnie na mechanizmy wyszukiwania ofert w platformach rekrutacyjnych. Pozytywnie wpływa na pozycję w Google (SEO).
Tworząc precyzyjny i czytelny opis stanowiska poinformujesz kandydata, na czym polega oferowana praca. Co więcej, kandydat zweryfikuje, czy spełnia oczekiwania. Dokładność w określeniu zakresu zadań i obowiązków, może uchronić Cię przed otrzymywaniem niedopasowanych aplikacji.
Opis stanowiska powinien być szczegółowo wypunktowany. Co zawrzeć w tym opisie?
Opis wymagań, podobnie jak opis stanowiska, powinien dać obraz kandydatowi, czy jest odpowiednią osobą na dane stanowisko. Dlatego warto precyzyjnie i konkretnie określić wymagania, które powinien spełniać kandydat, aby był dopasowany do oczekiwań organizacji. Taki opis powinien być zrozumiały pod kątem językowym dla kandydata, dlatego warto skonsultować go z managerem działu, czy zespołem do którego poszukujemy pracownika.
Wśród wymagań mogą znaleźć się:
Unikaj nieprecyzyjnych określeń. Ogólne sformułowania mogą spowodować, że na ogłoszenie odpowie wiele osób, które nie będą faktycznie spełniać oczekiwań. Warto również podzielić oczekiwania na te które są wymagane, oraz takie które s mile widziane. Zawrzyj ważne informacje z punktu widzenia kandydata, np. że praca odbywa się w systemie dwuzmianowym lub to, że wymaga podróży służbowych.
Unikaj sztampowych określeń, takich jak: atrakcyjne wynagrodzenie, młody dynamiczny zespół, możliwość rozwoju, czy przyjazna atmosfera. Kandydaci oczekują konkretów. Chcą poznać dane i liczby. A najbardziej pożądaną i szukaną informacją przez kandydatów w ogłoszeniu jest wysokość wynagrodzenia. Pamiętaj, że większość kandydatów, którzy przeglądają oferty, ma pracę, a to czego szukają, to lepsza oferto, co dla większości oznacza lepiej płatną pracę.
Zatem, co może skłonić do aplikowania?
Najczęściej popełniany błąd w opisie firmy, to tekst, który nic nie mówi kandydatom. Są to komunikaty, które zniechęcają do aplikowania, bo są powtarzanymi frazesami.
Opis firmy warto oprzeć o EVP (czyli Employer Value Proposition) i odpowiedź na pytanie, co wyróżnia naszą firmę na tle konkurencji. Taką narrację warto zbudować o poszukiwane przez kandydatów informacje.
Warto także pamiętać o zasadach przyjaznego języka i o tym, że piszemy dla ludzi. Przyjazny tekst, to taki który jest pozbawiony zbędnych słów, jest konkretny i prosty.
Kandydaci chcą wiedzieć, czego mogą spodziewać się podczas rekrutacji i jakie etapy będą się na nią składały. Dlatego opisz, jak krok po kroku przebiega proces i ile liczy etapów.
Jak zwraca uwagę Paulina Mazur w e-booku: Marketing rekrutacyjny, który trafia do serc kandydatów, warto poświęć czas i zredagować ogłoszenie tak, by było napisane przystępnym językiem dla kandydatów. By osiągnąć ten cel, do tworzenia treści ogłoszenia, warto zaprosić osoby z działu, do którego rekrutujemy. Może to być menadżer, który poszukuje pracownia, członkowie zespołu, czy nowy pracownik, który został zatrudniony na podobnym stanowisku. To da nam gwarancje, że mówimy językiem kandydata.
W systemie eRecruiter z łatwością opublikujesz czytelne ogłoszenie na wielu portalach rekrutacyjnych. Możesz wybierać wśród dużych ogólnopolskich portali, a także mniejszych – lokalnych i branżowych, serwisów płatnych oraz darmowych. Co więcej, w eRecruiter z łatwością sprawdzisz, które kanały są najskuteczniejsze! Dowiesz się, skąd pozyskiwane są najlepszej jakości aplikacje i z jakimi miejscami publikacji ofert warto dalej współpracować. Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym użytkownikiem, a chcesz z łatwością publikować ogłoszenia rekrutacyjne w wielu źródłach i mierzyć ich skuteczność, zapisz się na prezentację systemu eRecruiter, klikając tutaj.
Klikając w przycisk „Zapisz się”, wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera od eRecruitment Solutions Sp. z o.o.,ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa, zawierającego w szczególności materiały edukacyjne i informacje o produktach i usługach eRecruiter. Administratorem Twoich danych osobowych jest eRecruitment Solutions sp. z o.o., adres do kontaktu: [email protected]. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Czego potrzebujesz?