Czy jabłka mogą pomóc w procesie rekrutacji pracowników? Oczywiście, że tak – wszystko jest kwestią pomysłu. Taki pomysł miała agencja pracy tymczasowej Crafts, która dla jednego ze swoich klientów przygotowała niekonwencjonalną akcję rekrutacyjną na stanowisko konsultanta telefonicznego. Akcje niestandardowe to dla Crafts jeden z wyróżników i zarazem sposobów na zwiększanie efektywności działań. O co chodziło zatem z jabłkami?
Zjedz jabłko i powiedz o nas innym
Przypadkowi przechodnie otrzymywali specjalne pudełka. Znajdowało się w nich jabłko oraz słuchawki – czyli symbol pracy konsultanta telefonicznego. Te z pozoru niepowiązane ze sobą przedmioty miały jednak coś wspólnego. Wszystko wyjaśniało kreatywne hasło akcji znajdujące się na pudełku:
Szukasz pracy w Żarach? Tak? Zadzwoń! Nie? Zjedz jabłko i powiedz o nas innym!
To niestandardowe działanie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem. Akcja była szeroko komentowana wśród mieszkańców Żar i dzięki temu, do procesu rekrutacji zgłosiło się więcej kandydatów, niż przy typowym ogłoszeniu. Pomysł rzeczywiście zadziałał – osoby zainteresowane zgłaszały się do pracy a niezainteresowane mówiły o niej znajomym.
Pracuj ze swoją Paczką
Inna nietypowa akcja przeprowadzona przez Crafts to „Pracuj ze swoją Paczką”, w ramach której każdy, kto przepracował określoną ilość godzin w firmie ze swoim znajomym otrzymywał dodatek do miesięcznej pensji. Jak powiedziała nam Karolina Latus – CEO Spółki, tego typu działania to nasze wyjście bezpośrednio do potencjalnego pracownika i szansa, żeby znalazł zatrudnienie właśnie u nas.
Candidate Experience
Kreatywne podejście do procesów HRowych w Crafts to jednak nie wszystko. Jednym z priorytetów firmy, jest również przestrzeganie idei Candidate Experience. Wierzymy w wielką siłę małych spotkań, jakimi są rozmowy kwalifikacyjne. Candidate Experience traktujemy nie jako możliwość, ale jako jeden z naszych podstawowych obowiązków wobec kandydata, takich samych jak zaznajomienie go z wymaganiami czy korzyściami płynącymi z pracy na stanowisku, na które aplikuje – mówi Karolina Latus. Warta podkreślenia w tym kontekście jest polityka firmy w stosunku do każdej aplikującej osoby. Kandydaci będący pod opieką agencji, są z nią w stałym kontakcie, nie tylko mailowym, ale także telefonicznym – na każdym etapie rekrutacji. Budowanie relacji z kandydatami jest bardzo ważne, jeżeli myślimy o kreowaniu employer brandingu w długiej perspektywie: Z każdą złożoną aplikacją kandydaci otrzymują od nas maila lub telefon z informacjami o przyjęciu jego kandydatury/spełnianiu lub niespełnianiu podstawowych wymogów dotyczących danego stanowiska. Wykorzystując te formy kontaktu przedstawiamy kandydatom szczegóły oferty pracy i omawiamy z nimi kwestie budzące ich wątpliwość.
Crafts
APT Crafts poprzez kreatywne podejście do Human Resources, począwszy od kontaktu z kandydatami, poprzez wykorzystanie prostych środków w nieszablonowy sposób, uczy na swoim przykładzie jak działać w tej branży. Mamy pewność, że wykorzystanie jabłek w rekrutacji, to nie ostatnie słowo tej firmy. Czekamy na kolejne ciekawe realizacje.