Kluczowe dla działu Personalnego w Sephora jest budowanie dobrych relacji z kandydatami na każdym etapie rekrutacji. Nie tylko dlatego, że osoby te są potencjalnymi klientami, co zapewne stanowi ważny motyw biznesowy każdej firmy, tym bardziej z branży retail, ale przede wszystkim dlatego, że aplikujący zainteresowali się naszą wyjątkową organizacją i pozytywnie odpowiedzieli na nasz apel: Come Sephorize the world with us! Dlatego w każdym kandydacie staramy się dostrzec potencjał i dbamy o to, by dobrze wspominał proces rekrutacyjny.
Dlaczego jeszcze ma to dla nas tak duże znaczenie? Gdyż osoby aplikujące w danej rekrutacji, mogą okazać się idealnym profilem do innej. Poza tym budując relacje pozostawiamy pozytywne wspomnienie. Urażeni kandydaci mogliby rozpowszechniać swoje negatywne odczucia na temat firmy wśród swoich znajomych, czy w internecie. Jesteśmy świadomi negatywnych konsekwencji takich działań, dlatego też profesjonalnie traktujemy wszystkie osoby aplikujące.
Już w pierwszym etapie – kiedy kandydat składa CV i list motywacyjny – otrzymuje maila z potwierdzeniem i podziękowaniem za aplikację oraz informację, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami w określonym czasie. Taka osoba ma pewność, że jej zgłoszenie do nas dotarło i zna również okres oczekiwania na telefon. Po zakończonym procesie rekrutacyjnym kontaktujemy się ze wszystkimi kandydatami zaproszonymi na spotkania, informując o naszej decyzji. Osoby aplikujące na każdym etapie procesu rekrutacyjnego mają możliwość zadania nam pytań także o powód odrzucenia ich kandydatury. Służą temu kontakty mailowe i telefoniczne do członków naszego zespołu, podane już w pierwszym zwrotnym mailu po pozytywnie zakończonym przesłaniu aplikacji. Zawsze z chęcią odpiszemy na maila, czy odbierzemy telefon. Proces rekrutacyjny nie jest bowiem tylko dla działu HR, ale stanowi istotny moment życiowy dla samego kandydata.
Liczymy się również z opiniami odrzuconych kandydatów, dlatego pytamy ich o proces rekrutacyjny wysyłając im wraz z informacją zwrotną link do krótkiej ankiety oceniającej naszą pracę. Często kontaktujemy się z kandydatami odrzuconymi zapraszając ich do innego procesu rekrutacyjnego, dzięki czemu wiedzą, że ich CV pozostaje w naszej bazie oraz, że o nich pamiętamy.
Reasumując dbamy i pamiętamy o budowaniu relacji ze wszystkimi osobami biorącymi udział w naszych procesach rekrutacyjnych. Nasze praktyki są potwierdzeniem tego, jak ważne są zasady Kodeksu Dobrych Praktyk, z których warto konsekwentnie korzystać.
Anna Głogowska
Specjalista ds. Rekrutacji
SEPHORA