Emmerson, firma z branży nieruchomości, w swojej działalności kieruje się szacunkiem, lojalnością i uczciwością wobec klientów, współpracowników, pracowników. Firma dokłada wszelkich starań, aby te wartości miały odzwierciedlenie również w procesach rekrutacyjnych.
– Dbając o praktyki rekrutacyjne w naszej firmie doceniliśmy inicjatywę, jaką jest Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji – mówi Anna Krause, odpowiedzialna za dział HR w Emmerson. Chcemy, stosując właściwe standardy w rekrutacji, kształtować rynek HR i promować dobre praktyki w rekrutacji. Jesteśmy uczciwi wobec naszych kandydatów, traktujemy ich jak partnerów – rzetelnie informujemy ich o możliwościach, jakie daje współpraca z nami, jaka jest nasza pozycja na rynku, czego mogą oczekiwać, a na co liczyć nie mogą.
Emmerson zdaje sobie sprawę, że w trakcie spotkań rekrutacyjnych nie tylko rekruter ocenia kompetencje potencjalnego kandydata, ale proces przebiega również w drugą stronę. Kandydat na podstawie przebiegu rozmowy, postawy osób ją prowadzących oraz wyglądu biura podświadomie dokonuje oceny czy chciałby pracować w takiej firmie. Między innymi, dlatego właśnie firma kładzie duży nacisk na odczucia uczestników procesu rekrutacyjnego. – Candidate Experience oznacza dla nas szacunek do potencjalnego pracownika, jego kwalifikacji i czasu. Nie chodzi tylko o życzliwość w czasie samej rozmowy rekrutacyjnej – potencjalny pracownik powinien poczuć się bezpiecznie i komfortowo. Dzięki temu, w przypadku faktycznego zatrudnienia, z dużo większym zapałem podejdzie do swojej pracy – komentuje Anna Krause.
Na stronie internetowej firmy można znaleźć szczegółowe informacje o przebiegu procesu rekrutacji, szkoleniach i procesie rozwoju kariery w Emmerson. Ponadto kandydaci mogą się zapoznać z aktualnymi ofertami pracy i zaaplikować przez formularz dostępny na stronie.
Życzliwie i bezpośrednio
Mając na uwadze doświadczenia kandydatów, firma stara się, aby z każdym kandydatem, który przeszedł do etapu rozmowy skontaktować się telefonicznie, by od początku miał poczucie, że firma traktuje go indywidualnie. Jest to też pierwsza okazja dla obu stron do rozmowy – potencjalny pracownik otrzymuje informację, z kim będzie spotkanie i w jaki sposób powinien się do niego przygotować. Podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej kandydat dowiaduje się wszystkiego na temat danego stanowiska pracy i korzyści ze współpracy z firmą. Jest to też moment na zadawanie pytań i uzyskanie odpowiedzi. Na koniec spotkania rekrutacyjnego kandydat otrzymuje informację o jego dalszym przebiegu oraz terminie, w jakim może liczyć na informację zwrotną.
Nawet, jeśli ktoś nie zostanie przyjęty na dane stanowisko, to obowiązkiem odpowiedzialnego pracodawcy jest udzielenie odpowiedniej informacji zwrotnej. Należy też pamiętać o potencjale każdego kandydata przy okazji kolejnych rekrutacji – kandydat czujący szacunek i opiekę, z pewnością do nas wróci – mówi Anna Krause.
Kilka miesięcy temu firma Emmerson rozpoczęła też współpracę z warszawskimi uczelniami wyższymi i prowadzi warsztaty dla studentów z aktualnie interesujących ich tematów. Można dowiedzieć się m.in. jak napisać CV czy w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. To również wyraz dbania o relacje z kandydatami i ich potrzeby.
PS Dbaj, by Twoje relacje z kandydatami były oparte na szacunku wobec kandydatów. Odwiedź stronę Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji i dowiedz się więcej na temat standardów przyjaznej rekrutacji.