Większość dużych firm decyduje się na umieszczenie na firmowej stronie www zakładki dedykowanej karierze i ogłoszeniom o pracę. Zaawansowana wyszukiwarka ofert, mapka z podziałem regionalnym czy szczegółowy opis procesu rekrutacyjnego to często spotykane elementy stron Karier. Co jeśli mamy do czynienia z firmą kilku- czy kilkunastoosobową, dział rekrutacji to w rzeczywistości jeden rekruter czy pracownik administracyjny, a liczba rekrutacji nie przekracza jednej rocznie? Czy warto poświęcać zasoby i energię na stworzenie sekcji poświęconej pracy w firmie?
Na początek zadaj sobie kilka pytań:
- Ile rekrutacji w ciągu roku prowadzi Twoja firma?
- Czy zdarza Ci się korzystać ze zgromadzonej bazy CV i wracać do kandydatów z poprzednich rekrutacji?
- Czy organizujesz praktyki studenckie lub staże?
Niezależnie od tego, czy w ciągu roku zatrudniasz jedną, czy 10 osób, warto rozważyć wprowadzenie na stronę sekcji dotyczącej pracy. Jeśli nie prowadzisz wiele rekrutacji, możesz zrezygnować z panelu wyszukiwarki ofert, wystarczy lista aktualnych wakatów, odwiedzający bez problemu odnajdzie na krótkiej liście ofertę dla siebie. Co można podpatrzeć u dużych graczy na ich korporacyjnych stronach kariery? Co warto mieć u siebie?
- Garść informacji o firmie nie zaszkodzi. Unikaj nudnych opisów, długich historii firmy obfitujących w daty. Daj się poznać na podstawie krótkiej acz treściwej notki. Może pomoże w tym infografika?
- Napisz, kogo zatrudniasz, jakie działy ma Twoja firma i jak wygląda proces rekrutacji;
- Lista ogłoszeń – pamiętaj tylko, żeby zadbać o jej aktualność!
- Przedstaw siebie i pracowników – dwa, trzy zdania o każdym z członków zespołu, okraszone zabawną anegdotką czy szczegółami na temat ich niebanalnych zainteresowań przyciągną potencjalnych pracowników;
- Aplikacja spontaniczna, czyli daj sobie szansę na budowanie bazy kandydatów, a aplikującym nie ograniczaj drogi dotarcia do Twojej firmy. Nawet, jeśli w tym momencie nikogo nowego nie potrzebujesz do zespołu, warto umożliwić kandydatom zostawienie CV na przyszłość;
- Pozostaw dane kontaktowe do działu rekrutacji bądź do sekretariatu. Jeśli kandydat będzie chciał zadać pytanie, powinien mieć taką możliwość;
- Bierzesz udział w targach branżowych, organizujesz zbiórkę pieniędzy na lokalne schronisko, podejmujesz współpracę z uniwersyteckimi biurami karier? Pochwal się! Mini sekcja z nowinkami z życia firmy pokaże mniej formalne oblicze Twojej firmy.
Zakładając, że pracujesz w małej organizacji, pewnie nie będziesz mógł niestety liczyć na wsparcie sztabu marketingowego i programistycznego. Zastanów się, co możesz zrobić własnym sumptem… i po prostu zrób to! Korzyści mogą Cię zaskoczyć – nie tylko zyskasz dobre narzędzie employer brandingowe w postaci zakładki Kariery, ale również będziesz mógł budować bazę wartościowych kandydatów, do których wrócisz, jeśli pojawi się nowy wakat w firmie.
Magdalena Łuczyńska
Młodszy Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions