Podczas przeglądania aplikacji chcemy jak najszybciej znaleźć kandydata, który wpisze się w nasze oczekiwania i którego będziemy mogli zaprosić na spotkanie. Wiemy jednocześnie, że konkurencja na rynku pracy jest ogromna. Co więc zrobić, by od pierwszego kontaktu przekonać do siebie kandydata i by zależało mu na zdobyciu pracy właśnie w naszej firmie? Powinniśmy wyróżnić się na tle innych rekrutujących organizacji już na etapie zapraszania na spotkanie. Zaproszenie na spotkanie
E-mail pozwoli Ci się wykazać
Kończysz rozmowę telefoniczną z kandydatem. Umówiliście się na spotkanie rekrutacyjne. Co dalej? Zabierasz się za przygotowanie wiadomości mailowej potwierdzającej poczynione ustalenia.
Wiesz z naszego poprzedniego artykułu, że taka wiadomość powinna zawierać dokładną datę, godzinę i miejsce spotkania. Nie poprzestawaj na tym. Zastanów się, jak możesz zaskoczyć kandydata niepozorną wiadomością email? Może dołączysz mu link do filmu employer brandingowego, promującego pracę w Twojej firmie? Pozwoli on wczuć się kandydatowi w klimat organizacji, a może nawet wywoła szybsze bicie serca i głębokie pragnienie zrobienia na Tobie równie pozytywnego wrażenia. Na Twojej stronie kariery widnieje rozpisany proces rekrutacyjny do Twojej firmy? Podeślij mu je – wszelkie wskazówki będą mile widziane przez kandydata i mają szansę wzmocnić jego zaangażowanie jeszcze przed spotkaniem.
Dodatkowym atutem będzie wysyłka przypomnienia o spotkaniu. System eRecruiter zrobi to za Ciebie automatycznie na 24 godziny przed rozmową rekrutacyjną. Co więcej, kandydat może odwołać spotkanie, jeżeli nie będzie w stanie się na nim pojawić.
SMS pozytywnie zaskoczy kandydata
Masz możliwość wysyłki do kandydata wiadomości SMS? Świetnie! Dzięki niej szybko potwierdzisz najważniejsze ustalenia dotyczące spotkania. Wiemy, że kandydaci bardzo cenią sobie taką formę komunikacji z rekruterem, a nierzadko wręcz jej oczekują. W dobie smartfonów nie dziwi to nikogo. Jak mówi Natalia Gruszczyńska, Młodszy specjalista ds. kadr i płac w ETO MAGNETIC Sp. z o.o.: Kandydaci, których rekrutujemy często sami proszą nas o potwierdzenie spotkania poprzez SMS. Chcą mieć pod ręką adres i dane rekrutera.
Jednakże automatyczna wysyłka SMS w procesie rekrutacji jest czymś stosunkowo świeżym i nie każdy korzysta lub ma możliwość skorzystania z tej formy komunikacji w kontakcie z kandydatem. Warto więc wyróżnić się pod tym kątem na tle innych firm. eRecruiter daje Ci możliwość wysyłki SMS o spotkaniu oraz przypomnienia o spotkaniu na dzień przed rozmową rekrutacyjną. Zrobisz to szybko, bez przepisywania numerów telefonów kandydatów czy treści wiadomości (dowiedz się więcej, jak to działa). W wiadomości przypominającej kandydat również ma możliwość anulowania spotkania! Wystarczy, że odpisze „nie”, a Ty od razu dostaniesz wiadomość na skrzynkę e-mail oraz w systemie eRecruiter.
Co ważne, badania pokazują, że coraz rzadziej rozstajemy się ze swoimi smarfonami. Ich liczba rośnie z roku na rok. Wzrasta także mobilna konsumpcja treści. Wysyłając kandydatowi SMS z zaproszeniem na spotkanie, podsumowującego Wasze ustalenia, dajesz sobie większe szanse na powodzenie – kandydat ma poczucie zadbania o niego oraz dopasowania do jego potrzeb.
Wybierz najlepszy sposób
W rozmowach z rekruterami często słyszymy pytanie, co jest lepsze – SMS czy email? Z naszych obserwacji oraz obserwacji rekruterów, którzy pracują na naszym systemie rekrutacyjnym wynika, że oba te kanały komunikacji należy traktować na równi i używać ich razem, nie zamiennie. Wzajemnie się uzupełniają, zwiększają prawdopodobieństwo zaangażowania kandydatów i dotarcia do nich szybciej niż konkurencja. Katarzyna Oleś, HR Manager w MS Services Sp. z o.o. podkreśla, że: Kandydaci zawsze mają telefon przy sobie i często na niego spoglądają. Dużo częściej niż na maila. Dlatego warto połączyć oba kanały i komunikować się z kandydatem dwojako.
Wysyłka email czy SMS nie zabierze Ci cennego czasu (pod warunkiem, że masz do tego odpowiednie narzędzia), a może zwiększyć Twoją skuteczność oraz zaangażowanie kandydatów, ubiegających się o pracę w Twojej firmie. Dla takich efektów warto. Spróbujesz?