Strona kariery to wizytówka każdej organizacji. Najlepszy sojusznik w pozyskiwaniu dobrze dopasowanych do oczekiwań firmy kandydatów i wzmacniania employer brandingu. Choć na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do tworzenia stron www, to tylko nieliczne są dedykowane stronom karier. Umożliwiające działowi HR w pełni samodzielne – bez wsparcia marketingu czy IT – stworzenie strony dopasowanej do potrzeb organizacji oraz jej późniejszą edycję.
Jednym z takich narzędzi jest Strona Kariery PRO od eRecruiter. Agata Nagórska, Employer Branding Specialist and Belgium Project Coordinator z DSV Services – agencji pracy tymczasowej, opowiada, dlaczego jej organizacja zdecydowała się na wybór narzędzia od eRecruiter i jakie dzięki niemu osiągnęli efekty.
Strona kariery – cenne źródło informacji dla kandydatów
Potrzeba stworzenia przejrzystej i przyjaznej kandydatom strony kariery zrodziła się w DSV Services na podstawie własnych doświadczeń oraz wyników badania przeprowadzonego na początku 2023 roku. Z odpowiedzi respondentów – obecnych i potencjalnych pracowników firmy – wynikło jasno, że strony kariery odgrywają ważną rolę w pozyskiwaniu kandydatów. W dużej mierze przyczyniają się bowiem do podjęcia pozytywnej decyzji o zaaplikowaniu. 35% respondentów badania zadeklarowało, że zanim zaaplikuje, weryfikuje opinie o firmie na jej stronie kariery. Aby wykorzystać w praktyce zdobyte informacje, DSV Services zdecydowało się na oferowane przez eRecruiter rozwiązanie – Stronę Kariery PRO. Jak mówi Agata Nagórska:
Strona Kariery PRO to bardzo nowoczesne narzędzie. Daje wiele możliwości zastosowania interaktywnych elementów, jak wideo czy grafiki, które przyciągają kandydatów z różnych pokoleń i pozwalają na przystępne podanie intersujących odbiorcę treści w szybkim czasie. Strona dostosowana jest do przeglądania zarówno na laptopach, tabletach, jak również smartfonach, z których korzysta gros kandydatów, poszukując pracy.
Przygotowanie własnej Strony Kariery PRO
Stworzenie własnej Strony Kariery PRO nie było dla DSV Services problematyczne. Kreator zawiera wiele gotowych modułów do wykorzystania, które wystarczy wypełnić własnymi treściami. Są to m.in.:
- Media mix, w którym można zamieścić kilka elementów multimedialnych, m.in. grafiki, wideo (np. nagranie employer brandingowe), cytaty czy dane liczbowe o firmie,
- Sekcja pytań i odpowiedzi,
- Dane kontaktowe do rekruterów,
- Wypowiedzi pracowników,
- Lista oferowanych benefitów.
Jednym z najważniejszych elementów strony okazały się dla DSV Services interaktywne mapy. Firma oferuje pracę w kilkudziesięciu własnych oddziałach w Polsce i za granicą oraz u klientów zewnętrznych. Dzięki mapom kandydat w bardzo przystępny sposób może sprawdzić dostępne lokalizacje pracy w interesującym go kraju. Z kolei dla DSV Services moduł z mapami na Stronie Kariery PRO to możliwość szybkiej i łatwiej edycji istniejących lokalizacji lub dodania nowych. Zarówno ten element, jak i całą stronę, dział HR może modyfikować samodzielnie i w dowolnym momencie.
Screeny ze strony kariery DSV Services. Kliknij grafikę, aby wyświetlić pełny rozmiar. Strona kariery DSV Services dostępna jest pod tym linkiem.
DSV Services mogło także liczyć na pomoc ze strony ekspertów Strony Kariery PRO. Jak wspomina Agata Nagórska:
Podczas budowy strony nieocenione było wsparcie Pani Aleksandry z eRecruiter, która zarówno doradziła w koncepcji, jak również pomogła w kwestiach technicznych. Kolejnym krokiem dla nas jest budowa strony w języku niemieckim ze względu na fakt, że DSV Services aktywnie rozwija się również na tym rynku. Tutaj z pewnością dużym atutem będą kompetencje językowe Pani Oli.
Promocja strony kariery i jej efekty
DSV Services prężnie promuje swoją stronę kariery m.in. w mediach społecznościowych. Zdają sobie sprawę, że proces budowania jej pozycji i widoczności będzie długotrwały. Jednocześnie są przekonani, że systematyczna praca nad wzmacnianiem świadomości istnienia tej strony wśród kandydatów przyniesie wymierne efekty. Już teraz, analizując w eRecruiter dane dotyczące skuteczności źródeł pozyskiwania kandydatów, zauważyli, że coraz więcej osób aplikuje bezpośrednio poprzez nową stronę kariery.
Z tego powodu chętnie rekomendują Stronę Kariery PRO innym organizacjom – niektórym w sposób szczególny. Jak mówi Agata Nagórska:
Stronę Kariery PRO zdecydowanie poleciłabym innym firmom pracującym na systemie ATS eRecruiter, jako że ogłoszenia na stronie można w szybki sposób opublikować poprzez to narzędzie i aplikacje również wpływają bezpośrednio do eRecruiter. Dodatkowo bardzo pozytywnie oceniam jakość i ogromne możliwości Strony Kariery PRO w stosunku do jej ceny (przejrzystej, miesięcznej subskrypcji bez dodatkowych opłat). Co istotne, profesjonalne wsparcie zespołu eRecruiter jest tu naprawdę nieocenione.
Dowiedz się więcej o Stronie Kariery PRO od eRecruiter
Autor tekstu: Agnieszka Otręba